Tuesday, June 30, 2015

Winks Mandala






































Gisteren las ik het hele droevige nieuws dat Marinke Slump, die veel van ons kennen als Wink van de blog A Creative Being, afgelopen vrijdag als gevolg van een zware depressie besloot een einde aan haar leven te maken. Ik ben nog steeds sprakeloos. De tekst hieronder zette ik gisteren op facebook. Op facebook, twitter en instagram plaatsen veel mensen nu mandalas, al dan niet op basis van een patroon van Marinke met daarbij de hashtag #mandalasforwink of #mandalasformarinke. Wie dat wil nodig ik aanstaande zaterdag uit om bij Link Your Stuff ook zo'n mandala te plaatsen, ter nagedachtenis aan Marinke die zo veel heeft betekend voor zoveel mensen.
p.s. hier vind je een prachtig boek dat is gemaakt naar aanleiding van het overlijden van Marinke.

Yesterday I read the very sad news that Marinke, that many of us know as Wink from the blog A Creative Being, decided to take her own life after suffering a severe depression. I am still speachless. I posted the text below on facebook yesterday. On facebook, twitter and instagram many people are posting mandalas, using the hashtag #mandalasforwink or #mandalasformarinke. For those of you that participate at Link Your Stuff, I'd like to invite you to share your mandalas on this Saturday's Link Your Stuff as a way to remember Marinke who meant so much for many people.
p.s. a gorgeous book that was made after Marinke's passed away is available here.


Text from my facebook:
I just read the very sad news that Wink from the lovely blog A Creative Being is no longer with us. She was such an inspiring and creative person, she will be missed by many crocheters that loved to read her blog. I was so proud to be part of one of the gorgeous books she made. It wasn't long ago that she send me an email about it. I cannot believe she is no longer here. I wish all of her friends and family all the strenght they need to cope with this devastating loss.

9 comments:

  1. Wat een triest nieuws zeg. Ik had haar laatste blogberichtje al gelezen dat ze even ging stoppen, maar dat ,even, voor altijd zou zijn...... ze laat een kleurig verleden achter voor ons, maar in haarzelf was het dus donker. Triest.

    ReplyDelete
  2. Woorden schieten idd tekort. Ze had zoveel in zich, zo triest dat de duisternis overwon. Mooi te zien dat blog- en haakland haar zo'n warm hart toedragen, ik hoop dat zij dat ook zelf nog zo heeft mogen voelen.

    ReplyDelete
  3. Het is een vreselijk triest bericht. Nadat ik het gisteren gelezen had, wou het eerst niet tot me doordringen. Wist dat ze even wou stoppen, maar stoppen voor altijd......nee, daar had ik niet aan gedacht. Zelf was ik de rest van de dag helemaal van slag. Voelend door mijn bolletjes garen en een haaknaald pakken, het was teveel. We zullen haar allemaal erg missen.

    ReplyDelete
  4. depressie is zo'n vreselijke ziekte :(

    ReplyDelete
  5. Such a tragedy. She will be missed so much. You made a lovely tribute to her.

    ReplyDelete
  6. Het bericht van Marinke's keuze raakt ook mij heel diep. Ongeveer een week voor haar heengaan heb ik mijn eerste mandala gehaakt......We zullen haar zeker missen.

    ReplyDelete
  7. I made Winks Spoke Mandala yesterday in her honor. All thats left is the mailing. Lovely crochet, lovely post. Thanks for sharing.
    ~Crystal
    A Day In My Life, Crochet & Reviews
    http://krytlewv.blogspot.com

    ReplyDelete