Tuesday, November 5, 2013

Hedgehog Pattern




Er zijn van die patroontjes die je ziet die je zo graag wilt hebben dat je er ook echt meteen mee aan de slag wilt gaan. Het patroontje hierboven is er zo een. Ik vond het in de Etsy-shop van Marika. Er staan heel veel patroontjes in haar winkel die allemaal het maken waard zijn, maar alleen dit patroontje is ook in het Nederlands beschikbaar (de overige patroontjes alleen in het Engels). Na je aankoop kun je het patroon meteen downloaden dankzij de nieuwe optie Digital Download van Etsy. Hartstikke handig, want je wilt natuurlijk meteen aan de slag als je eenmaal een patroontje hebt gekocht. Ik ben inmiddels met mijn derde egel bezig en het is echt verslavend. Het is leuk om met de kleuren te wisselen, en ik denk dat ik ook nog een keer een regenboog-egel ga maken. Gelukkig zijn er in mijn omgeving een paar baby's onderweg, dus ik ga maar eens een voorraadje egels aanleggen zodat ik overal op voorbereid ben :-) ook zo'n leuke egel maken? Klik dan hier om naar de Etsy-winkel van Marika te gaan. Ik haakte deze egeltjes met Phildar Phil Coton 3 en een haaknaald 3mm.

There are a few very cute patterns that you want to start working on immediately once you've seen them. The pattern above is a great example. I found it in the Etsy-shop of Marika. There are a lot of patterns in her shop that are all worth making, but this pattern is available in Dutch as well (the other onces are only available in English). After you bought your pattern you can download it straight away thanks to Etsy's new feature: Digital Download. That's very handy, because once you've purchased a pattern you want to start working on it as soon as you've paid for it. I'm working on my third hedgehog right now and it's really addictive. It's very fun to change the colours for every hedgehog, and I think I will make myself a rainbow-hedgehog one day. Luckily there are a few babies on the way in my surrounding, so I think I will make myself a supply of hedgehogs so I'm prepared for everything that's coming :-) Do you want to make a cute hedgehog yourself? Click here to go to the Etsy-shop of Marika. I crocheted these hedgehogs with Phildar Phil Coton 3 and a crochet hook size 3mm.

9 comments:

  1. So cute! I had a hedgehog as a pet and now that I'm in Germany, they are all over the place.

    ReplyDelete
  2. wat een leukerdje annemarie
    gr sandra

    ReplyDelete
  3. Wat een schattig egeltje. En je kunt de kleuren lekker aanpassen aan de kleuren van het babykamertje.

    Veel haakplezier met de volgende egeltjes, Margaret

    ReplyDelete
  4. Wat een schatje, was hem al tegen gekomen op Pinterest. Hij past perfect bij de herfst he :)

    ReplyDelete
  5. Vooral de roze stekeltjes maakt die egel prachtig. Mooi gemaakt.

    Groetjes Tamara

    ReplyDelete